Lena och konsten

Att tillbringa en dag i Sollefteå

Publicerad 2013-07-26 21:38:20 i Allmänt,

En solig och varm onsdag sista veckan på min semester satt jag och min syster och väntade att dörrarna till textilarkivet skulle öppnas. Där var en utställning om återbruk som vi skulle se, tänk så mycket fint man kan göra av använa textilier.
Väggbonader.
Plädar
Mattor
och kuddar. 
När vi promenerade tillbaka in till centrum möttes vi av denna syn, på nipans kant hade backsvalorna full med bon. Det var en syn som väckte barndomsminnen till liv, för då jag var liten hade svalorna bon i sandgropen vid farbror Joels.
När vi kom in till centrum igen gick vi till Sollefteå musem en av utställningarna där var tavlor av Curt Breiland.
Alltid lika interssant att se och inpireras av hur andra målar.
Efter det var smakade det väldigt gott med fika hos Café Petter.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lena Jonsson

Är mamma till Moa och Jon, farmor till Saga och Widar, mormor till Adelina. Jag läser, målar, tränar yoga, väver, påtar i trädgårdenlen. När det är sommaren är jag heller ut än inne och på vinter är jag hellre inne än ute. Är lite Antingen -Eller.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela