Lena och konsten

En härlig helg med systrar och kusiner.

Publicerad 2013-07-03 16:53:00 i Allmänt,

Så kom då äntligen helgen vi hade bokat in då våra kusiner skulle komma på besök.
Vi har ju så många fina minnen ihop från vår barn och ungdom som vi fick återuppleva.
När vi hälsat, kramats och ätit lunch gav vi oss ut på en promenad. Vi skulle gå den gamla vägen som vi gått så många gånger som barn.  "Lia" vägen till vår barndoms grannar farbror Sigfrid och tant Adelina våra kusiners morföräldrar. Det var inte så lätt att hitta, det var bara början av den gamla vägen som man kunde känna igen, resten var svår att hitta på grund av skogsavverkning och att det var så igenvuxet. Men vi tog oss fram genom ris och snår..
så var vi framme vid Båtsmanstorpet  där vi lekt så mycket när vi var barn.
När vi gick hem stod Jungfru Marie Nycklar så stolt vid dikesrenen.
Saga tyckte det var roligt att vara med hon tog mej i handen och sa -Spring farmor spring och det gjorde vi, vi sprang och skrattade och njöt av dagen och av att få vara tillsammans. Innan dom åkte hem blev det kaffe och tunnbrödsmörgås.   
När dom åkt låg den jag skulle plocka bort låg den här brödbiten kvar på bordet och den tycker jag får symbolisera helge.

Kommentarer

Postat av: ulrika

Publicerad 2013-07-12 18:27:24

Vilken underbar dag! så fin bild på sötaste lilla Saga <3

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lena Jonsson

Är mamma till Moa och Jon, farmor till Saga och Widar, mormor till Adelina. Jag läser, målar, tränar yoga, väver, påtar i trädgårdenlen. När det är sommaren är jag heller ut än inne och på vinter är jag hellre inne än ute. Är lite Antingen -Eller.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela