Lena och konsten

Så var det fredag.

Publicerad 2013-10-04 17:05:00 i Allmänt,

Ja så var det fredag igen, tänk vad en vecka går fort. Det har varit en hektisk vecka på många sätt. Så nu ska det bli skönt med helg, sovmorgon, ingen väckarklocka som ringer. Men min vana trogen torde jag nog vakna tidigt ändå men då är det skönt att att veta att jag kan vända sig om, krypa ihop under täcket och bara ligga och blunda. Sedan om jag känner för det kan jag plocka upp "Vattenbärerskan" av Anita Salomonsson, ligga kvar i sängen och läsa så länge jag vill. Eller tills jag blir sömnig igen och lägger ifrån mig boken för att sover en stund till. 
I helgen ska jag också lyssna på Arvo Pärts vackra musik när jag lyssnar på den känner jag att den är en lisa för själen. Så underbart vacker musik. 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lena Jonsson

Är mamma till Moa och Jon, farmor till Saga och Widar, mormor till Adelina. Jag läser, målar, tränar yoga, väver, påtar i trädgårdenlen. När det är sommaren är jag heller ut än inne och på vinter är jag hellre inne än ute. Är lite Antingen -Eller.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela