Lena och konsten

En dag kvar på semestern.

Publicerad 2014-08-14 22:25:35 i Livet,

Så är det bara en dag kvar på semestern, vilken sommar, helt fantastisk.
Varma sköna dagar helt i min smak.
Fyra fantastiska veckor fyllda med sol och bad. 
Ingen väckarklocka som ringt på morgonen, att få vakna i sin egen takt, ligga kvar i sängen och läsa en bra bok. Ha fönster och dörrar öppna och känna värmen från varma dagar.
Höra fåglarnas kvittra och humlorna surra.
Att äta frukost ute på bron i morgonsol och middag ute i eftermiddagssol. 
 
Dagar vid havet.
Barn och barnbarn som varit på besök.
Utflykter med vänner och till vänner.
Projekt som har förverkligats.
Vara på folkrace.
Gå häxvandring.
Höra åskans muller, se regnet komma och värmen stannar kvar.
Sitta ute i värmen och se solen gå ner.
Få hjälp med disken.
Gå klangleden.
Att få nya små släktingar.
Glädjas med barnen och mycket mycket mer. 
DET ÄR SOMMAR DET.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lena Jonsson

Är mamma till Moa och Jon, farmor till Saga och Widar, mormor till Adelina. Jag läser, målar, tränar yoga, väver, påtar i trädgårdenlen. När det är sommaren är jag heller ut än inne och på vinter är jag hellre inne än ute. Är lite Antingen -Eller.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela