Lena och konsten

TÖCKEN

Publicerad 2014-08-30 17:59:20 i Konst,

Det här året har jag faktiskt fått till ett namn på utställningen. Det blev TÖCKEN.
För visst är det så att ibland måste man lyfta blicken och se vidare, eller skärpa den och se mer fokuserat.
Se vad som döljer sig bakom de slöjor som vi alla bär.
Se det vi inte alltid vill se, se det vi blundar för.
Vi behöver också lyfta blicke och se allt det vackra vi har omkring oss, sånt som vi bara tar för givet.
Jag tycker det är svårt att ge tavlorna namn, jag vill nog mer att dom som ser mina tavlor ska komma få sina egna känslor och bildintryck utan att påverkas av det namn jag gett tavlan. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lena Jonsson

Är mamma till Moa och Jon, farmor till Saga och Widar, mormor till Adelina. Jag läser, målar, tränar yoga, väver, påtar i trädgårdenlen. När det är sommaren är jag heller ut än inne och på vinter är jag hellre inne än ute. Är lite Antingen -Eller.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela