Lena och konsten

Dagen mellan kalasen.

Publicerad 2014-02-15 19:32:35 i Allmänt,

Lördag och sovmorgon jag får ligga kvar i sängen hur länge jag vill ingen, väckarklocka som ringer och inga tider att passa. Läste ut "Vattnet i mars" innan jag steg upp. Det var en bra bok som jag kan rekomendera. Sedan blev det ett yogapass efter det tog jag hand om en överfull tvättkorg och varvade det med att måla. Såg också damernas stafett, oj så spännande, där satt jag i soffan och grät av glädje när jag såg hur lyckliga dom var över segern. Det är sant som det är sagt. DELAD GLÄDJE ÄR DUBBEL GLÄDJE.
Igår kväll var det födelsedagskalas hos sonen, nu är det tjugosju år sedan han föddes, tänk vad tiden går. Ibland är det nästan så att jag måste räkna efter, få se nu: han föddes 1987 och nu är det 2014, ja det stämmer faktiskt han blir tjugosju år. Tiden bara rusar fram. 
Och i morgon blir det kalas igen.
 Då ska vi fira lilla hjärtat som blev ett år den tolfte, men det blir kalas i morgon. Vilken underbar helg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lena Jonsson

Är mamma till Moa och Jon, farmor till Saga och Widar, mormor till Adelina. Jag läser, målar, tränar yoga, väver, påtar i trädgårdenlen. När det är sommaren är jag heller ut än inne och på vinter är jag hellre inne än ute. Är lite Antingen -Eller.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela