Lena och konsten

Två böcker jag läst .

Publicerad 2014-02-26 21:04:22 i Böcker,

Den här boken fick jag av fina dottern till julklapp och nu har jag läst den.  Först tyckte jag att den verkade lite kontsig men sen började trådarna redas ut. En lättläst bok som man får ta med en nypa salt.
Har beställt lite böcker på nätet och då fick den här flytta hem till mig. Tycker väl inte att den tillhör de bästa böcker som Paulo Coelho har skrivit, kändes lite som om det är en variation/efterapning på Kahlil Gibrans Profeten. Profeten är en bok som jag bara älskar, den kan jag läsa hur många gånger som helst. Den innehåller så mycket klokhet så den får alltid ligga på mitt nattduksbord, då är det så lätt att läsa ett kapitel eller två när jag behöver få mig lite vishet.
Men jag ska i alla fall dela med mig av en mening ur  Coelhos bok som jag tycker är värd att ta till sig och leva efter och det lyder som följer:
"STIG UPP VARJE MORGON,HUR DU ÄN MÅR, OCH GÖR DIG BEREDD ATT LÅTA DITT LJUS SKINA". 
När jag läser den meningen tänker jag så här, att låter jag mitt ljus skina för mina medmänniskor så kommer även deras ljus att skin på mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lena Jonsson

Är mamma till Moa och Jon, farmor till Saga och Widar, mormor till Adelina. Jag läser, målar, tränar yoga, väver, påtar i trädgårdenlen. När det är sommaren är jag heller ut än inne och på vinter är jag hellre inne än ute. Är lite Antingen -Eller.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela