Lena och konsten

Det går inte så bra att måla.

Publicerad 2014-06-23 22:30:19 i Allmänt,

Jag har inget flyt med målningen nu, jag målar och så  målar jag över, tycker mest att det blir ett enda kludd och så blir jag irriterad och går därifrån. Förmodligen är jag inne i en period då jag är väldigt mycke i den vänstra hjärnhalvan, det blir för mycket prestation och den kravlösa målningen lyser med sin frånvaro och då fungerar det inte. 
Så i kväll när det inte regnar var jag ute och påtar i trädgården i stället, den kräver ju lite jobb den också om inte ogräset ska ta över. Men lite penselarbete blev det ändå, jag tjärade nämligen in vår gamla bro som nu ska bli en liten uteplats. Så nu får jag bara hoppas att inspirationen ska komma till mig endera dagen,så att jag kan måla prestationslöst utan krav och utan att bli på dåligt humör. Att bara känna lugn och tillit till skapandet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lena Jonsson

Är mamma till Moa och Jon, farmor till Saga och Widar, mormor till Adelina. Jag läser, målar, tränar yoga, väver, påtar i trädgårdenlen. När det är sommaren är jag heller ut än inne och på vinter är jag hellre inne än ute. Är lite Antingen -Eller.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela