Lena och konsten

EN DAG FYLLD AV LYCKA

Publicerad 2014-03-19 22:13:32 i Livet,

"Stig upp varje morgon, hur du än mår, och gör dig beredda att låta ditt ljus skina."
Så står det skrivet på mitt kylskåp nu, jag har det som en daglig påminnelse om att vi bör ta tillvara på varje stund här på jorden. Och öppna vår blick för att se allt som är gott. Fokusera på det som är posetivt och unvika att se det mörka. Att välja ljuset. För ser vi oss omkring så har vi ju så mycket att glädjas åt. Så låt oss dela vår glädje med alla vi möter, för delad glädje är dubel blädje.
Så nu vill jag dela min glädje med er. Min syster .
Hon har fått svar på sina prover i dag och alla värden var bra hon är frisk. Det gör mig så oändligt glad. Glädjetårar fyller mina ögon. Vilken lycka. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lena Jonsson

Är mamma till Moa och Jon, farmor till Saga och Widar, mormor till Adelina. Jag läser, målar, tränar yoga, väver, påtar i trädgårdenlen. När det är sommaren är jag heller ut än inne och på vinter är jag hellre inne än ute. Är lite Antingen -Eller.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela