Lena och konsten

En härlig tid.

Publicerad 2014-05-28 23:31:00 i Konst, Livet,

Nu skulle jag vilja stanna upp tiden. Sitta ute i solen se ut över landskapet, njuta  av den skira grönskan, växtkraften och fågelsången. Jag vill även vara ute och påta i jorden, rensa ogräs rumstera om i rabatterna, sätta frön och blommor. Tiden går så fort jag ser hur det växer från dag till dag. Jag hinner inte med riktigt, känns som om jag är steget efter. Nu vill jag göra som Adelina, sitta ute på bron och låta sola värma mina bara ben och bra njuta av dagen.....
Jag vill också måla, ta fram färger och duk, jag vill se vad vilka bilder som vill komma till mig nu......
Jag vill se vem det är som döljer sig bakom slöjorna......
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lena Jonsson

Är mamma till Moa och Jon, farmor till Saga och Widar, mormor till Adelina. Jag läser, målar, tränar yoga, väver, påtar i trädgårdenlen. När det är sommaren är jag heller ut än inne och på vinter är jag hellre inne än ute. Är lite Antingen -Eller.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela