Lena och konsten

Midsommar

Publicerad 2015-06-26 19:50:36 i Livet,

Det blev lite sommar i alla fall och en riktigt fin blomsteräng har vi. Midsommarhelgens väder kan vi inte klaga på det var soligt och fint och barn och barnbarn var hos oss hela helgen, det är lycka det.
Midsommarafton var vi upp till Nyåker på midsommarfirand.
Det dansades runt midsommarstången
och kusinerna gick hand i hand
medans Vidar satt och tillade på. Midsommardagen startade vi med att gratulera Johnny på födelsedagen och sen for vi på utflykt till Skeppsmalen, vi hade tänkt äta lunch där men restaurangen var tyvärr stängd. 
Det var mycket folk där som kände på dörrren till restaurangen i hopp om att äta men som besviket gick därifrån. Men som tur var så hade vi fika med oss så vi fick ju lite till livs i alla fall. Och medan solen sken på oss så fick flickorna leka i skeppet till både deras och min glädje.
Lita spännade var det att klättre upp i utsiktstornet, 
och att styra båten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lena Jonsson

Är mamma till Moa och Jon, farmor till Saga och Widar, mormor till Adelina. Jag läser, målar, tränar yoga, väver, påtar i trädgårdenlen. När det är sommaren är jag heller ut än inne och på vinter är jag hellre inne än ute. Är lite Antingen -Eller.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela