Lena och konsten

Kristi himmelsfärds dag

Publicerad 2015-05-14 20:18:35 i Livet,

Känner mig riktigt nöjd med dagen. Vaknade redan klockan fem lite onödigt tidigt då man är ledig, men då fick jag ju möjlighet att börja dagen med att bar ligga still i sänge och njuta av tillvaron. Sen blev det ett yogapass, frukost och så satte jag mig och fållade några dukar. Efter det gick jag ut i snålblåsten och rensade ogräs i trädgårdslandet. Nu är det klart skönt...nu får jag bara vänta på lite svagar vindar så att jag kan så mina frön. Jag planterade också ner min vinranka i jorden. Med frossa i kroppen lagade vi en riktigt god middag som vi inmundigade. Nu sitter jag och njuter av skön musik med min favorit Ebba Forsber.  I dag sjunger hon sånger av Leonard Cohen för mig. Jag är så fängslad av hennes sång, den griper tag i mig på djupet och så fängslas jag av de vackra texterna. När hon sjunger Halleluja ryser jag i hela kroppen och mina ögon tåras. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lena Jonsson

Är mamma till Moa och Jon, farmor till Saga och Widar, mormor till Adelina. Jag läser, målar, tränar yoga, väver, påtar i trädgårdenlen. När det är sommaren är jag heller ut än inne och på vinter är jag hellre inne än ute. Är lite Antingen -Eller.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela