Lena och konsten

Att vara på skulpturkurs.

Publicerad 2015-09-24 18:19:58 i Konst,

Vi hade enfantastisk kursdag hos Laila Koukkari i Brån.
Vi var fem entusiastiska kvinnor som fick var sitt lättbetongblock att hugga in i.
Så där stod vi ute i solskenet och karva och slog oss in i våra block, för alla var nog lika spända på att få se vad som skulle växa fram i våra block.
Och samtidigt lite nyfiket kasta ett öga på våra kurskamrater för att se vad som växer fram i deras block.
Fem kvinnor med ett stort intresse för skapande och fem väldigt olika skulturer blev det.
 
Helt fantastisk att se vad som växte fram ur våra betongblock och så roligt, tiden bara rusade i väg.
När vi kände oss klara med själva skulpterandet var det dags att måla våra skulpturer.
Så nu känns det som om jag måste köpa mera block så att jag får hugga in i. Det blir spännande att se vad som döljer sig i de blocken. Längtar så....Men först ska jag nog göra den här klar.
Tack Laila och tack kurskamrater för en väldigt inspirerende dag som gav mersmak på skulpterande.

Kommentarer

Postat av: Laila

Publicerad 2016-01-04 19:39:05

Så mysigt vi hade det den dagen Lena och väldigt tur med vädret. Hoppas det växer fram några fler skulpturer under 2016. Känslosamt, melankoliskt, starkt, kraftfullt och bejakande //L

Svar: Ja visst var det en trevlig dag och det får vi nog tacka dig för, det är så inspirerande att vara i din ateljé, se dina vackra tavlor och att få kreativ tillsammans. Det är så härligt. Det har inte blivit några fler skulpturer ännu men jag har köpt hem block så jag är väl förberedd. God fortsättning på det nya året. /Lena
Lena Jonsson

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lena Jonsson

Är mamma till Moa och Jon, farmor till Saga och Widar, mormor till Adelina. Jag läser, målar, tränar yoga, väver, påtar i trädgårdenlen. När det är sommaren är jag heller ut än inne och på vinter är jag hellre inne än ute. Är lite Antingen -Eller.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela