Lena och konsten

Valborgsmässoafton

Publicerad 2016-04-30 17:55:57 i Livet,

I morse när jag vaknade var det minusgrader och när jag tittade ut var det frost på marken. Så jag gick och la mig igen, först låg jag bara och blundade och njöt av morgonen, sedan tog jag fram boken jag lånat av min syster och läste en stund. Sedan blev det lite yoga och så ropade min man och sa att han hade gjort i ordning frukost. Efter det såg jag lite på tv och kungens 70-års firande. Det är inte bara kungen som fyller år i dag utan två av mina älskade syskonbarn Simone och Rickard har också födelsedag i dag. Så grattis Simone, grattis Rickard och grattis Kung Karl Gustaf. Efter det gick jag ut i solen satt på bron och njöt en stund, sedan krattade jag lite, rensade lite i trädgårdslandet och i blomrabatterna. Sedan la mig på bron och njöt av solen en stund. I dag har vi också suttit ute på altanen och ätit middag helt fantastiskt. Tänk så skönt att sitta ute i solen och lyssna på fåglarnas kvitter.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lena Jonsson

Är mamma till Moa och Jon, farmor till Saga och Widar, mormor till Adelina. Jag läser, målar, tränar yoga, väver, påtar i trädgårdenlen. När det är sommaren är jag heller ut än inne och på vinter är jag hellre inne än ute. Är lite Antingen -Eller.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela