Lena och konsten

Ett nytt år nya möjligheter

Publicerad 2019-02-02 19:37:47 i Livet,

Ja nu har det gått en månad på det nya året. Ett nytt år med nya möjligheter, beroende på vad man vill och vika mål man har. Själv vill jag ha ett kreativt år och ett år med plats för lugn och harmoni. Men året har inte börjat så, för mig så har januari varit ganska intensiv både på arbetet och privat. Men nu hoppas jag att det ska bli lugnare. En av mina ambitioner för året är att jag ska promenera mer, för några år sedan gick jag hem från arbeten mest varje dag, men så är det inte nu. Nu har jag börjat året med att promenader två tre gånger varje veck. Jag ska naturligtvis också läsa böcker eller lyssna på böcker. Just nu läser jag Stina Wolter bok Kring denna kropp. Och så har jag lyssnat på flera bra böcker under januari månad, Att gå: ett liv i rörelse av Erling Kagge, Stillhet i tidens larm,Glädjen att stänga ute världen av Erling Kagge och så Silvervägen av Stina Jackson. Tre bra böcker. Här är en bild jag Tagit på en av mina promenader.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lena Jonsson

Är mamma till Moa och Jon, farmor till Saga och Widar, mormor till Adelina. Jag läser, målar, tränar yoga, väver, påtar i trädgårdenlen. När det är sommaren är jag heller ut än inne och på vinter är jag hellre inne än ute. Är lite Antingen -Eller.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela